Isnin, 31 Januari 2011

Sebak Hati Ini...

tatkala aku ingin mimpikan impian jadi kenyataan hatiku disayat lagi.. kenapa??? duga yg menduga benar2 nenuntun hatiku.. merobek rasaku..meluluh nuraniku.. aku lontarkan pandangan jauh ke hujung lautan.. suara ombak seakan mengejek deritaku.. bibirku tetap aku ukirkan sekuntum senyuman.. senyum plastik mungkin bisa dinobatkan.. rasa pahit.. aku gagah juga untuk telan semua duri perasaan yg menghambat jiwa tenangku.. bertahta rasa kusam dalam jiwa.. berokestra rentak pilu dan hiba di pentas hati.. Ya Allah.. apa yang mahu kau tunjuk padaku.. kenapa hari demi hari perasaan aku yg dulu semakin membunga dengan kasih, kini makin tawar disiram air mata hiba..?? mungkinkah ini jalan yg aku mahu lalui?? kalau dulu aku begitu tegar dengan hasratku.. begitu kuat dengan aganku..begitu rela anganku hanyut dibuai arus perasaan yg seakan diawang-awangan.. tapi kini.. kenapa hatiku terlalu gairah menalukan soalan yang aku sendiri tidak bisa menjawabnya?? soalan yang tiada berkesudahan.. soalan yang semakin sulit..makin terbelit.. makin melilit..arghhhh.. kotak mindaku rasa wayar yang berselirat!! aku benar-benar serabut!! jiwa kacau.. gelodak hati seakan mahu menjerit.. kenapa aku semakin merasakan diri terikat dengan tali yang dikawal oleh mereka yang kejam??? bonekakah aku?? hati dipalu rasa sepi..aku tak mahu sendiri..! aku tak mahu sendiri..! jeritan hiba dalam nafas yang sesak! hati ini sebak lagi... aku cuba sandarkan harapan.. harapan selembut impian yang menghuni hidup insan.. kiranya kehidupanku.. tidak sedemikian,.. onar hatiku oleh kenyataan.. jalan yang harus ku tempuh.. penuh onak dan berliku.. tak terdaya ku tahan rasa dikalbu.. namun tetap kugagahi.. hati yang rapuh ini demi hasrat yang suci.. aku perlu kutip semangatku!! aku gagahi kentalkan jiwaku..lalu tegar ku tentukan.. arah serta tujuanku.. berlandaskan keimanan.. Ya Allah.., bantu lah aku dalam meniti titian hidup dengan hati yang tabah.. sesungguhnya cintaMu lebih agung dari segala cinta... titis airmata yang berjurai dipipi aku kesat dengan azam baru.. aku mahu jadi aku!! seketika.. ku tunduk.. mataku meyapa pasir putih pantai.. membiarkan angin dengan tiupannya.. dalam nafas kutarik.. pandangan kulempar ke tengah laut.. Aku mahukan sebuah pulau hati yang penuh kedamaian....! (T~T)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anniversary of Love

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers